مسئول کمک‌های انکشافی اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی گفت ۱۵ میلیون یورو تفاهم نامه همکاری با وزارت مهاجرین و عودت کنندگان به امضا رسیده است.

خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان با سارا، مسئول کمک‌های انکشافی اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی دیدار کرده است.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان امروز در اعلامیه‌ای گفت که سارا با یادآوری از اعلان ۴.۵ میلیون یورو مساعدت آن اتحادیه برای زلزله زدگان ولایت هرات گفت که به ارزش ۱۵ میلیون یورو تفاهم نامه کمک و همکاری با عودت کننده‌ها نیز به امضا رسیده است و این اقدامات اتحادیه نشان‌دهنده آمادگی ما برای عودت کننده ها است و افغانستانی ها‌‌ را تنها نمی گذاریم.

خلیل الرحمن حقانی  گفت که برای افغانستان، اعلان کمک‌ها خیلی زیاد است، اما متأسفانه نتیجه مثبت آن به چشم دیده نمی‌شود. 

وی افزود که مقدار بیشتر کمک ها در مسایل اداری مؤسسات و پروژه هایی که به آن ضرورت نیست مصرف می شود و باید مساعدت‌ها در تهیه سرپناه برای عودت کننده ها، کلنیک، مکتب و سایر پروژه های اساسی و زیربنایی بمصرف برسد، تا در وضعیت زندگی مردم تغیررو نما شود.

وی افزود که در ۲۸ ولایت شهرک‌های مهاجرین دارد و برای مسکن گزین نمودن عودت کننده‌ها در شهرک‌های یاد شده به آماده‌سازی نیازمندی‌های اولیه زندگی ضرورت است و از کشورها و نهادها می‌خواهیم که در چنین بخش‌ها کمک نمایند.

پیش از این نیز توماس نیکلسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت این اتحادیه به ادامه کمک به مردم افغانستان متعهد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار